Adresa: Špindlerův Mlýn č.p. 331 Rezervace: +420 602 643 104 E-mail: iva.cvrckova@email.cz

Špindlerův Mlýn – přehrada Labská

Délka trasy 7 km

Z centra Špindlerova Mlýna od Staročeské hospody po zelené turistické  značce – přes Tabulové boudy (750 m n.m.) – k hrázi Labské přehrady (700 m n.m.) – přejdeme hráz – pokračuje modrá turistická značka – přejdeme silnici a odbočíme vlevo k hotelu Arnika – nad Arnikou se napojíme na zelenou turistickou značku (775 m n.m.) – pokračujeme vpravo přes Krausovy boudy (Labská) – na Labskou vyhlídku (810 m n.m.) – dále po zelené kolem hotelu Lesana – zpět do ŠM

Zajímavosti na trase:

• Přehradní hráz byla postavena Františkem Josefem I. v letech 1910-1914, zadrží až 3,5mil.m3 vody
  • Adrenalinoví nadšenci zde mohou vyzkoušet přemostění – jízdu po laně dlouhém 125m ve výšce 30m

Údolím Bílého Labe

Délka trasy 10 km

Z centra Špindlerova Mlýna od bílého mostu – po modré turistické  značce – proti proudu Labe – kolem lanovky na Medvědín – ke srubu KRNAPu – dále doprava k Dívčím lávkám (780 m n.m.) – Weberovou cestou – k boudě U Bílého Labe – dále po žluté turistické  značce – zpět do Špindlerova Mlýna

Zajímavosti na trase:

• Naučná stezka Čertův důl– začíná u boudy U Bílého Labe, skrývá kromě přírodních krás zejména mimořádně zachovalé hrazenářské dílo na Čertově strouze, staré více než 100 let

Labským dolem

Délka trasy 9 km

Z centra Špindlerova Mlýna od Bílého mostu – po modré turistické  značce – proti proudu řeky Labe – kolem lanové dráhy Medvědín – od srubu KRNAPu rovně stále po modré – na konec Labského dolu – zpět do centra ŠM

Zajímavosti na trase:

• Labské kaskády – Malý Labský vodopád, Pudlavský vodopád , výhled na Pančavský vodopád

Boudy Špindlerova Mlýna

Délka trasy 12 km

Z autobusového nádraží autobusem na Špindlerovu boudu (1198 m n.m.) – po červené turistické  značce na Petrovu boudu (1338 m n.m.) – Dívčí a Mužské kameny – sedlo nad Martinovkou – na rozcestí po modré turistické  značce na Martinovu Boudu (1 259 m n.m.) – Brádlerovy (Fučíkovy) Boudy (1 063 m n.m.) – po žluté turistické  značce na Medvědí Boudy (1 075 m n.m.) – po modré turistické  značce na Davidovy Boudy (1 025 m n.m.) – po žluté turistické  značce Dívčí lávky – cestou k Dívčím lávkám se můžete zastavit na hrádku z kamenů Pevnost (1012 m n.m.) – od Dívčích lávek po modré kolem restaurace Myslivna zpět do centra Špindlerova Mlýna

Zajímavosti na trase:

• Petrova bouda – nejvýše položená bouda v Krkonoších, od r. 2004 v seznamu památek ČR), v r. 2010 shořela
  • Mužské a Dívčí kameny
  • Pevnost

Špindlerův Mlýn – Horní Mísečky

Délka trasy 6,5km

Ze Špindlerova Mlýna od Bílého mostu – modrá turistická značka proti proudu řeky Labe – lanová dráha Medvědín – lanovkou horní stanice Medvědína (1 235 m n.m.) – Šmídova vyhlídka (panoramatický výhled na Krkonoše) žlutá turistická značka – po červené turistické  značce směr Horní Mísečky – Horní Mísečky (1000 m n.m.)

Dále:

1. a) červená turistická značka (Vodovodní cesta) zpět do Špindlerova Mlýna (720 m n.m.)
  2. b) cyklotrasa č.12 – nad bobovou drahou – červená turistická značka restaurace U Medvěda – centrum Špindlerova Mlýna

• Šmídova vyhlídka – panoramatická vyhlídka
  • Horní Mísečky – vyhlídka na Kotelní jámy

Špindlerův Mlýn – Pláně

Délka trasy 4 km

Z centra Špindlerova Mlýna – hotel Lomnice – vpravo přes most – Česká hospoda – modrá turistická značka Skiareál Sv.Petr – lanovkou na Pláně – horní stanice lanovky (1 195 m n.m.) – zelená turistická značka – zpět do centra Špindlerova Mlýna